Πανελλήνια Μέρα Φιλάθλου

 

Την Τετάρτη 26-2 γιορτάσαμε στο σχολείο μας την Πανελλήνια ημέρα Φιλάθλου 2025.

Φαινόμενα βίας και επιθετικότητας στους αθλητικούς χώρους παρατηρούνται όταν αθλητές, φίλαθλοι, προπονητές ή αθλητικοί παράγοντες βλάπτουν εσκεμμένα (τραυματίζουν ή φοβίζουν) άλλους. Τα φαινόμενα δεν έχουν θέση στους αθλητικούς χώρους ούτε στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής γιατί είναι αντίθετα με το αθλητικό πνεύμα. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τους λόγους που προκαλούν βία και επιθετικότητα και να προσπαθούμε να προλάβουμε τέτοιες συμπεριφορές. 

Σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 5085/2024 (Α΄17), η 1η Φεβρουαρίου ορίστηκε Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη ημέρα αφιερώνεται στη διοργάνωση αθλητικών δράσεων με στόχο την αλλαγή της οπαδικής κουλτούρας και την προώθηση του γενικότερου φίλαθλου πνεύματος. 

Με αφορμή τη μέρα αυτή και με κεντρικό σύνθημα «Η καρδιά του αθλητισμού είσαι ΕΣΥ, καμία φανέλα πάνω από τη ΖΩΗ» η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριών, κάλεσαν τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας να διοργανώσουν αθλητικές ενημερωτικές δράσεις υπέρ του φίλαθλου πνεύματος. 

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό του ΙΕΠ – Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: 3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα   Εγώ, ο οπαδός του αθλητισμού και του πολιτισμού και το βιβλίο μαθητή Φυσικής Αγωγής της Ε΄ τάξης Δημοτικού κεφ. 9 «Η σωστή αθλητική συμπεριφορά» http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2184/Fysiki-Agogi_E-ST-Dimotikou_html-empl/index9.html οργάνωσαν και υλοποίησαν, με την καθοδήγηση και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, ποικίλες δράσεις και αθλητικές εκδηλώσεις έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες και να εκφράσουν το δικό τους μήνυμα φίλαθλου πνεύματος, «Ευ Αγωνίζεσθαι», ως συμμετέχοντες σε αθλητικά δρώμενα και ως φίλαθλοι. 

Οι παραπάνω δράσεις εντάσσονται, επίσης, στη θεματική της πολιτειότητας καθώς αποτελούν “Δράσεις του Ενεργού Πολίτη”. Συγκεκριμένα, τα παιδιά μαθαίνουν να επιλύουν διαφορές που ενδεχομένως να προκύψουν στο παιχνίδι με ειρηνικό τρόπο. Συμμετέχοντας σε συνεργατικά παιχνίδια κι ομαδικές δραστηριότητες, μαθαίνουν την αξία της συνεργασίας και του σεβασμού προς τους άλλους. Αναπτύσσουν σεβασμό για τα δικαιώματα των άλλων μέσα από την καθημερινότητα στο σχολείο, όπως ο σεβασμός στις ιδέες και τις ανάγκες των συμμαθητών τους με απώτερο στόχο την προώθηση της ισότητας και του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα.